Divoký Císař nadělil jen jeden den

Rubrika: Reportáže z akcí
Autor: Kuba

To byla zase dovolená!

Je hnusně
1. Je hnusně
2. Predigtstuhl leze z mraků
3. Predigtstuhl
4. Hanka v nástupových komínech (3. délka)
5. Chata na sedle Stripsenjoch
6. Nad Matejakovým traverzem (7. délka)
7. Krásné spárové lezení (8. délka)
8. Pod sedlem Stripsenjoch
9. Stín severní hrany

To zase byla dovolená. V pondělí odjíždíme Turci + Bára Š. do Kaiseru. Měli jsem namířeno do Dolomit na Tři Čimy, ale zbytek výpravy odtamtud kvůli počasí právě utíká. Sraz je tedy na parkovišti u Griesener Alm.
Vyteče celá nádrž
Vtipkujeme o utrženém palivovém filtru, o kterém nám náš domácí automechanik řekl, že když upadne, tak máme místo něj dát hadičku. Někde za Řeznem na dálnici auto párkrát zaškube a nejede. V lijáku lezeme po vůz, špiníme se jako prasata a posíláme Báru na sebevražednou misi. Musí totiž dát výstražný trojúhelník, aby nás nepřejely rozjeté kamiony. Prodřenou hadičku k filtru lepíme sportpáskou, ploužíme se pryč z dálnice a ve vesnicích hledáme nějakou dílnu. V sedm večer narážíme na fordovskou pumpu, dílnu a prodejnu v jednom. Za dvacet kilometrů jsme upustili na silnici skrze sportpásku plnou nádrž.
Bára: Preferujeme stan
Otevřeno budou mít až v úterý v půl deváté. Odevzdáváme klíče, odmítáme nabídku přespat v hotelu a Bára prohlašuje, že preferujeme stan a kemping. Posílají nás tedy do hájku kousek za logistiské centrum. Německou část řeči chápu já, anglickou Bára, a tak se těšíme, že zítra bude auto opravené. Stane se a rozesmátý postarší mechanik nám ukazuje, cože tam na podvozku udělal.
Pořád leje
V poledne jsme v Kaiseru. Jedno auto už nevydrželo a odjelo domů. Druhé stojí jen proto, že nemůže nastartovat (a řidič čeká na Báru). Je fakt hnusně, leje, jsme v mracích. Ráno jsme v mracích stále. Vstáváme v půl deváté a mraky se právě trhají. Honem něco hážeme do sebe, lezecký materiál do batohů a běžíme do hor. Předpověď slibuje jeden den hezky a potvrzují to i dva lezci, kteří právě přijíždějí na parkoviště. Varují, že k večeru může přijít déšť.
Nějak jsme si to neužili
Naše turecká dvojka vyráží na osmnáctidélkovou Nordkante 4 na Predigstuhl. První část vede systémem komínů a žlabů proměnlivé obtížnosti od jedničky do trojky, druhá část je pevná, exponovaná a podle Ríšova průvodčíku jedna z nejhezčích cest střední obtížnosti v Kaiseru.
Mokré komíny dole nás připravují o jednu až dvě hodiny z časového plánu, tak jsme nervózní. Hanka nestřídá, čelovku jsme nechali v autě, určitě bude pršet, ale my nevíme, kdy to bude, a sestup také známe jen z popisu v průvodci.
Nakonec vše dobře dopadlo, jen jsem si neužili příjemných pocitů. Všechno jsme vylezli. V hladkém Matejakově traverzu jsem zavzpomínal na Bidla, chytl skobu a vyřešil zapeklité místo. Oppelova police mi zase připomněla, jak Pionýr zdolával Salsburskou polici na Dachsteinu. Oppel sice přelezl kratší, ale o to exponovanější a těžší vodorovnou trhlinu. Ríša tvrdí, že tady je potřeba se čtyřkově vodorovně plazit, a má pravdu.
Stihnuli jsem to přesně
Na vrcholu balíme lana a začíná krápat. Když slaňujeme do Botzongova komína, už leje. Končí hezký den, co nám Divoký Císař nadělil, a my sestupujeme další dvě hodiny nejprve ferátou a potom černým lesem bez baterky k autu.
Za čtvrt hodinky nastartujeme naše i Radkovo auto a druhý den ráno jsme doma.