Jizerský bivak

7. V lese
8. Vymočit a spát
9. Hříbek pod Špičákem
Rok se s rokem sešel a je načase vyvětrat zatuchlý ždárák.

Letos bohužel ledy v čechách nikde nejsou, proto se rozhodujeme pouze pro samotný bivak.
Na schůzi v Sicily padá návrh jet spát do Jizerek a při té příležitosti se seznámit s místní hrubozrnou žulou.
Je sobota 8.45 a už čtvrthodiny čekáme na Ondřeje, takže mu volám, jak to vypadá. Odpovídá, že je na Šumavě a že to asi nestihne. O týden se spletl. Jsem tedy bez parťáka, ach jo, toto začíná.
Vyrážíme do Oldřichovského sedla bez něj a jdeme do oblasti Stržový vrch.
Lezení v pohorkách je drsné a stupnice obtížnosti více než morálová a tak se nám daří přelézat pouze čtyřky, pětky pytlíme.
Večer se rozjíždí společenská část v hospodě U Kozy, po večeři v oficiálních prostorách jsme majitelem (Kozou) zváni do VIP salonku, kde nám ukazuje svoje fotoalba. Děláme, že nás to zajímá a fotky chválíme. Večer vesele utíká a když Pilo pije již asi čtvrtou sklenku Portského, začíná pro všechny objednávat panáky. Poté se směle pouští do výkladu teorie vesmíru a Robin znaven z piva a množství zapytlených cest usíná na stole. Blíží se dvanáctá a Pilo se mi snaží sehnat nějaké mladé děvče na rozptýlení. Oceňuji jeho starost, ale usuzuji, že je čas odejít, neboť z jeho úst se najednou linou věty typu "jdeme se prát!" a "hrrr na ně!". S tím souhlasí i zbytek bandy a tak budíme Robina a opouštíme lokál.
Bereme věci na spaní a mizíme v lese. Někteří nováčci se, i přes moje varování, že jim bivak budoucí metodik neuzná, pokušejí postavit čínskou napodobeninu stanu. Nakonec se jim to ale nepodaří a jako všichni spí ve ždáráku. Noc je jasná, pozoruji hvězdy a myslím na Pilovu teorii. K ránu nás budí jemný déšt, ale my se nedáme a pouze zastčíme hlavy více pod plachty a spíme dál.
Skály jsou mokré je trochu mlha a tak se rozhodujeme pro malou vycházku. Během ní se rozdělujeme, část jde na Špičák, zbytek se po nějaké podivné zkratce vrací. Nakonec se opět scházíme u Kozy, dáváme pozdní oběd, hodnotíme akci a rozjíždíme se domů.

Jenom pro úplnost uvádím seznam přeživších:
Pilo
Robin
Bolovanos
Wigwam
Dragoun
Honzák
a já

Díky všem za fajn víkend.

Pro ostatní, kteří by chtěli tuto oblast na navštívit doporučuji vzít si spárovky, hodně tejpy a náplastí.