když koukám na internetech na solární nabíječky s pouvrbankou pro noutbuk, tak začínají okolo tří a půl, což je takňák plusmínus cena olověné baterie do auta. jenomže to je primárně určeno do batohu, do auta by se určitě něco dalo postavebnicovat a popájet bez preference skladnosti s preferencí robustnosti a ceny. ale je pravda, že tomu nerozumím, a připouštím, že pak můžu vidět problematiku, které nehovím ani trošku, jako velmi jednoduchou.
Humanita Diskuse
Nové zprávy nahoře. Starší nahoru
-100-80-60-40-20| Stránkování |+20+40+60+80+100
Zobrazeny příspěvky 42355 až 42374 z 43355. Vložit nový příspěvek
No solar neni ani low cost ani nenarocny - to je celkem kumst vedet, co na to vlastne konkretne dat. Navic jsem se o tom i radila a bylo mi receno, ze to nechcem. Budeme auto, ktere bude vyhledavat stin
Zkus se zatavit na Smichově, nebo možná už jsou to Košíře tady https://www.battery-import.cz/. Mají tam prodejnu jen s akumulátorama, vesměs autobateriema a cenově jsou ve srovnavačích vetšinou nejlevnější. Měli tam vystavené i Lionky, které měly rovnou USB a jiné porty na dobíjení, ale mělo to formát autobaterie. Ono ty olověné baterie nejsou pro tyhle účely možná to nejlepši... Prodávají tam i měniče na 230V atp... Každopádně působili sympaticky, věnujou se jen bateriím a neváhají poradit. Mě rozmluvili co jsem si objednal a prodali za srovnatelnou cenu jinou dle všeho lepčší baterku.
si dejte solár na střechu (stejně tam budeš mít zahrádku, na které na boku budeš mít černou cca 30 litrů rouru na vodu na sluneční ohřev a sprchování. kde jinde už by ta fotovoltaika měla mít smysl, než u ostrovního nízkoenergetického systému, no né?
Hele co takhle přejmenovat Humweb rovnou na Humkutil? Nebo třeba Humbastl?
No ja si predstavoval, ze to stejne budes mit kvuli te vestavbe oholeny az na plech, a pak jak pise Michal, neni duvod tam ty draty nenatahat.
Jinak v lowcost variante to muzes udelat tak, ze si pripravis misto na baterku a bizuterii okolo, ale zapojis to naprimo. Jo a nekdo si taky nechava moznost pripojit to na 220V, kdyz pak muze dobijet pres tyden u baraku.
Na nabíječku a ledničku potřebuješ zásuvku a ta bez "drátů" nefunguje. Buďto budou vedené pod tapicírunkem, nebo volně a pak se děti do nich můžou zamotat jako do těch k osvětlení... Pokud se bude někdo dělat s rozvody na tyhle věci, tak přívod na světlo to prodraží o jednotku procent. Dyzajnový svítidlo se stmívačem si pak můžeš pořídit dodatečně až nasušíš
osvetleni asi ne, ale nabijecky ano, jeste mozna tu lednici. osvetleni rovna se draty a to je komplikace, deti to urvou, a my pak stejne skoncime na celovkach. chci to resit nejakejma ledkama na baterky na magnet nebo tak neco. priorita to neni.
Ja bych teda s druhou autobaterii vubec nevahal. Takova bezna startovaci baterie v osobaku dieslu ma kapacitu asi ~1000Wh. Nemela by jsi ji moc trapit (Varta tvrdi vybijeni do 80% kapacity), jinak zkratis jeji zivotnost. Takze ti zbyva uzitecnych 200Wh. Pricemz baterka v NB bude mit okolo 40Wh. Tudiz jestli si tam natahas nejake fancy osvetleni, nabijecku na mobil, zasuvku na notebook a tak, tak se asi bez ni neobejdes.
No právě ze by měla zvládnout obsluhovat notebook. A nechci mít stres, že pak někde skejsnem s tolika dětma. Pak přemýšlím ještě o nějaké lednici na vychlazení pivka,ale to už je možná moc velká zpovykanost. Jinak jsem přemýšlela i o topení, v obytňáku bylo celkem fajn a přeci jen ty děti ... Ale uvidíme, jak nás semelou kola recese, to je zatím na druhé koleji, na první je to spaní, jedení a uložíme prostory.
Zdar.
Příští týden budu v Praze. Nešel by někdo po práci lézt? Buďto zarezervovat venkovní stěnu 13/cibulka, anebo jet do nějaké méně frekventované oblasti. (Řež, nebo něco z nového průvodce Brdské hřebeny)
Ještě k té druhé autobaterii - pokud není v autě naftové horkovzdušné topení (rozfuk má výkon asi 20 W) nebo není určeno jako home office pro digitálního nomáda, tak druhá autobaterie nemá moc smysl. Nabíječka na telefon atd. normální baterku jen tak nevycucne.
Druhou autobaterii jsem si nechával zapojit raději od elektrikáře. Dělali to v MB Autoservis na Zličíně. Je tam polotrakční Montbat 90 aH. Sice to zní neznačkově, ale servisman má ve svém obytňáku takové dvě a nestěžuje si. Ty polotrakční jsou trochu dražší, tak kolem 3 tis. Tak doufám, že se z ní nevypařují nějaké sajrajty, když je v interiéru
Polotrakční proto, že je určena na dlouhodobé dodávání proudu ke spotřebičům (ne na krátkodobou zátěž jako při startování). Pak je potřeba nějaké relé (asi 1000 - 1500), to mám schované pod sedačkou. To kvůli dobíjení - alternátorem se primárně dobíjí startovací autobaterie a po nabití se to přepne na druhou. Startovat s tou druhou baterií myslím nejde. Ale nouzově by se možná dalo tou druhou i nastartovat, kdyby se vyndala a připojila přes startovací kabely.
A taky nějaké kabely, pojistka, dobrá je i druhá 12V zásuvka s pojistkou.
Já myslím že je to v pohodě vymýšlela jsem to asi dva měsíce, vyškrtala jsem drahé nadbytečnosti a nechala ryze praktické funkční mechanismy. S kamarádem jsem i řešila, jak to provést v praxi, nápad by měl být fungující. Tohle co chci vyrobit je podle mě sranda, napínavější bude ta část, kdy v Peugeotu tepee expert budu dělat rozkládací patrovou postel pro děti jestli to klapne, hodím sem nějaké fotky.
Jinak když už jsme u toho, jak byste postupovali, kdybyste nic neuměli, neměli velký rozpočet a chtěli v autě druhou baterii?
Já teda po shlédnutí toho tvého odkazu musím uznat, že "za málo peněz..." je značně široký pojem. Ty vybavení aut nevypadají ani trochu á la Hornbach, ale spíš kuchyně Hanák nebo Sykora
Je to také trochu "práce všeho druhu - většina kempařů pak zatouží, aby se jim neválely PETky po autě, aby děti na sebe nestrhávali vařič, aby nic nerachotilo a neutrhlo se... tak ta truhlařina může být relativně to snazší.
Jen že to chce případně skloubit i s ostatními materiály. A nakonec může být samotná výroba už jen taková třešeň na dortu a největší fuška to různě vymýšlet, kombinovat, měřit, navrhovat a shánět. Něco pro inspiraci tady: https://www.horydoly.cz/auta/obytna-vestavba-do-vw-t4-caravelle-long-svepomoci.html
z lezoucích šikovných truhlářů se dá doporučit hoe. jelikož jej korunáči nepustí do moře ani do saska a nezbude mu lézt ve skaláku, ádru a Jizerkách, tak by mohl o deštivých dnech doma vyrábět. zkus se ho zeptat.
pak můžeš taky zkusit Šimáka, většina pražských stěn má bar a podia od něj. ale prej je drahej.
Jestli tu je nekdo šikovnej kdo třeba momentálně nemá práci a chtěl by si něco vydělat, nebráním se
No sama to nezvládnu, i když desky si někde nařezat můžu nechat, pořád tu je kování atd. Mám narysovany výkres, kdyby to někoho zajímalo - má to mít víka a supliky - takže možná to opravdového truhláře urazí, ale zase nymand jako já to dohromady nedá.
Jsem na mobilu, tak posílám co mám zhruba výměně v nesmyslně dlouhém odkazů:
https://www.google.com/search?q=modularni+system+campe&tbm=isch&ved=2ahUKEwjExePfw_ToAhVGt6QKHcHPBsoQ2-cCegQIABAC&oq=modularni+system+campe&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoECCMQJ1CdCVi4IWDrM2gBcAB4AIABhwmIAfMhkgELMi40LjUtMS4yLjGYAQCgAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=M0mcXoTgKcbukgXBn5vQDA&bih=598&biw=360&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=isnv#imgrc=bWMaO89jgUg4cM
Asi tak, jak píše Petr - přiměřeně muziky za málo peněz je mafl, akučka, osb desky, latě a vruty. Se vzrůstající kvalitou materiálu a zpracování rostou i náklady. Nechat si to naformátovat v Hornbachu a sám sešroubovat mi přijde jako rozumnej kompromis mezi kvalitou zpracování a cenou
Zobrazeny příspěvky 42355 až 42374 z 43355. Vložit nový příspěvek