Diskuse - odpověď na příspěvek

Příspěvek

RRe: DOLOMITY

moje kalkulace k ceně provozu naší červené bestie je mimochodem následující:

Felície, eskort či jiná plečka, kterou se už tak jezdívá na skály, žere obvykle asi 6,5 až 8 litrů na 100 km, což při benzínu za 28 až 30 kč za litr představuje za benzín 1,80 až 2,40 kč/km. roční prohlídka a výměny oleje, brzdovky apod. stojí cca 5-8 tisíc a to při nájezdu 10 až 15 tisíc ročně činí dalších 0,50 kč. povinné ručení je při stejném nájezdu taky asi něco mezi 0,30 až 0,50 kč/km, pneumatiky (nákup a výměny) a výměny opotřebovaných dílů, náplně ostřikovačů, lišty ke stěračům, luxování a mytí atd. činí asi 1 kč/km, dálniční známka 0,1 kč/km, stk a emise 0,1 kč/km, nerozpouštíme-li amortizaci vozidla (100 tis. ojetá plečka s životností 70 tis. km do nutnosti zásadních oprav = 1,50 kč/km, s nějakou tou inflací cca 1,90 kč/km), je tedy "spravedlivá" cena za km 3,80 až 4,60 bez amortizace a s amortizací 5,70 až 6,50kč/km a plus samozřejmě poplatky za cizokrajné dálniční známky apod. samozřejmě není zahrnuto pojištění auta, to je u takové plečky asi 8tis/rok, což teda znamená dalších 0,50 kč.
O tom, že by se měla řidičovi platit práce a diety nikdo neuvažuje a je to správně. (Současná cena 3,0/km dle dobrých mravů účtovaná v oddíle je tedy vždy dotovaná majitelem auta).

Celá tato kalkulace je samozřejmě velmi nepřesná. Argumentovat a dohadovat se můžeme následujícně:
- Automobilista si vozí prdel, je línej a ničí přírodu, proto by měl vozit kamarády zadarmo.
- Automobilista přece nemá auto jen kvůli výletům, a tak by bylo férové chtít pouze za benzín. (asi 2 kč/km).
- Auto když stojí, tak nežere volej, nevojíždí pneumatiky, nebrousí stěrače, ale žere seřizování, technickou, dálniční známku a povinné ručení. Při našem víkendovém nájezdu auto dřív zrezne, než se utahá, a tak se amortizace neplatí. Proto by se mělo platit teda zhruba 4 kč.
- Kilometr jako kilometr, buďte rádi, že vás někdo odvozí někam, kam by se jelo vlakem jedenáct hodin s vosumnácti přestupy. Nedrážkujte a koukejte platit 7 kč/km. (reálná cena auta za km s amortizací a pojištěním - vono je nějak nezvyklé požadovat po pasažérech zpětně příspěvek na zmuchlanej blatník)
- Neviditelná ruka trhu a konkurence. Sjedeme si v idosu za kolik jezdí socka, samozřejmě kalkulujeme s hromadnou jízdenkou na vlak (s příplatkem za bicykl dle železničních tarifů) a pro konkurenceschopnost odečteme 5 procent.

Odpověď

Jako ochranu před robotickým příspěvkem uveď zkratku Českého horolezeckého svazu. Na velikosti písmen a diakritice nezáleží.

Do titulku nevkládejte žádné HTML tagy. Do textu příspěvku je možno vkládat tyto HTML tagy: <b> </b>, <i> </i>. Dále http odkazy ve tvaru www.domain.com, http://neco.neco.cz. Tvar pro zaslání e-mailové zprávy musí být následující: <a href=mailto:jmeno@server.com> zobrazene_jmeno </a>.